- Bestuur en beleid
- /CO2-routekaart
Na het opstellen van de CO2-routekaart zorg je dat het plan wordt vastgelegd in het beleid. De vastgestelde routekaart stuur je op naar EVZ.
1. Bespreek de CO2-routekaart als onderdeel van het strategisch vastgoedplan met het bestuur.
2. Zorg voor borging in beleid en financiën en leg dit vast
3. Stuur de CO2-routekaart. (tool+oplegger) op naar EVZ.
Gebruik dit document om het bestuurlijk commitment vast te leggen. Samen met de CO2-reductietool(s) vormt dit je CO2-routekaart.
Adviezen van bestuursleden over hoe je bestuurlijk draagvlak krijgt voor de verduurzaming van het vastgoed. Zie ook praktijkvoorbeelden hieronder.
Ook je huurvastgoed zet je in de CO2-routekaart. Hoe doe je dit en hoe maak je goede afspraken met je verhuurder?
Als je een alternatieve tool gebruikt om maatregelen, planning en energie- en CO2-reductie inzichtelijk te maken, stuur dan dit formulier mee wanneer je de routekaart inlevert.
Als je een alternatieve bestuursoplegger gebruikt, check dan of je bestuursoplegger alle benodigde aspecten bevat.
De CO2-routekaart kun je inzetten voor subsidies en wettelijke verplichtingen en toepassen voor het DMJOP en monitoring.
Drie goede redenen om je portefeuilleroutekaart te delen met EVZ:
Maandelijks actualiteiten ontvangen
Blijf op de hoogte van de CO2-routekaart en duurzaam zorgvastgoed met de EVZ nieuwsbrief.
Copyright © 2025 – Alle rechten voorbehouden | Privacyverklaring | Colofon | Cookiebeleid
Loop rond door gezondheidscentrum Blankenburg: de hal, praktijkruimtes, apotheek en nog veel meer. Zoom in op maatregelen en krijg zo waardevolle informatie over verduurzamen ‘in de praktijk’.